Szubjektív vélemény jön, lehet lesz akinél kicsapja a biztosítékot. Lovaspólózó ruhamárka, almás telefon, kétfarkú-zöld-szirénes kávézó csupa olyan márka, ami megfizetteti az extra profitját és a tetemes marketing kiadásait. De miben jobb egy almás telefon, mint egy koreai? Körübelül semmiben. Sőt két hasonló kategóriás készüléket egymás mellé téve specifikációban rendre a koreai nyer, míg árban az almás.
Az emberek azért veszik, hogy sugallják, hogy megtehetik, hogy kiadnak érte ennyi pénzt. Azért veszik, hogy egy kávézóban telefonálgatva mindenki lássa, hogy nekik milyen márka van a birtokukban. Még a telefontokok is úgy vannak designolva, hogy az alma logo helyén legyen egy lyuk, hogy a legfőbb termékelőnyt a logot ne takarja ki a közönség elől.
Hasonló a helyzet egy designer ing esetében is, ahol csak a logot fizetik meg a vevők, hiszen egy sima egyszínű, egyen slim fit szabású ingen mi az extra? Miközben árkülönbség akár 50-szeres is simán lehet. 500 euró felett is találni egyszerű csíkos inget, amire rá van varrva egy 5 forintos logo.
Szívesebben hordom a valóban 100% pamut, 5000 forintos slim fit ingjeimet, mint az USA-ból hozott sok tízezer Ft-s Tommy ingemet, ami műanyagos és egy 2 centis logo árulkodik csak a mellkasán, hogy ez egy drága ing.
A túlmárkázott termékek elhitetik a vásárlóikkal, hogy ők értékesebbek, mert több pénzt tudnak érte kiadni, hogy ők egy elit klub tagságát vásárolják meg az extra árral.
Természetesen egy vakteszten a prémium energiaitalt senki nem tudná kiválasztani 5 másik közül, de mégis kifizetik sokan a négyszeres árat, mert a rajta lévő logoval igazoljuk saját értékességünkbe és kifinomultságunkba vetett hitet.
Számomra azt sugallják ezek a túlárazott márkák, hogy nem különleges vagyok, hanem, éppen hogy hülye vagyok és hagytam magam átbaszni. Befolyásolható vagyok és kiadok jóval többet, akár erőn felül, hogy másoknak megfeleljek. Jóval többért megveszem ugyanazt, az elemi önérdekemet felülírva egy marketingből kiváló vállalat érdekéért cserébe.
Inkább kellemetlennek érzem azt a billogot, hogy egy csúcskategóriás almás telefonért hajlandó vagyok 15-90 napot elvenni a családomtól, hogy elmenjek dolgozni csupán azért, hogy kivülre mutathassam, hogy jól megy.
A nevetségesség akkor éri el a maximumát, amikor hitelre vesz valaki túlmárkázott cuccot. Pont azt akarja sugallni, ami nem igaz. Erre mi szükség van? Hitelre vásárolt telefon, 0 kilométeres új autó, ami a szalonból kitolás után máris 10%-ot esik, hitelre vásárolt karácsonyi ajándék. Ezeket már végképp nem tudom hova tenni..
Ők tényleg gazdagok, nem szükséges nekik pár drága tárgy erőn felül, hogy kvalifikálják magukat. A hülye is tudja, hogy övék a világ minden pénze.
Ő nem gazdag, ő becsődölt. De természetesen többet mutat kivülre, mint ami.
És akkor megérkeztünk a „prémium” étrend-kiegészítők világába. Az álprémium, hivalkodó státuszszimbolum tárgyaknál még érthető a motiváció nah de egy étrend-kiegészítőnél?? A C-vitaminnak ugyanaz a képlete akármelyik kapszulában van, maximum a hatóanyagtartalom a változó.
Számos olyan gyártó van, aki például a kollagénjét, ami teljesen megegyezik a Panda Nutrition Collagen C-ben található marhakollagénnel, több, mint kétszer annyiért árulja. Cserébe leöntik a prémium márkák marketing bullshitjével és lovebrandet hegesztenek belőle vagy odaadják fitneszguruknak, hogy pózoljanak vele. Hitessék el a követőkkel, hogy ez nem azért jobb, mert pénzt kap az influencer/szponzorált érte, hanem őszintén, tényleg jobb. A recept müködik, miután dupla áron is megveszik.
De egy étrend-kiegészítőnél miért fizeti meg valaki a butaság felárát, ahol a fogyasztás is az otthon magányában történik, mégcsak a státuszra sem lehet hivatkozni. Miért veszi meg valaki kétszer annyiért ugyanazt a vegyületet, miközben jó eséllyel ugyanabban a gyárban is készül? A választ tudom: emberi hiúság, megtéveszthetőség, csoporthoz való tartozás vágya és felelőtlenség. Ezekre az érzésekre könnyű hatni de mi nem fogunk…
Nálunk a cél, hogy minél több háztartásba eljussunk és minél több ember megengedhesse magának a kollagént és annak életminőség javító hatásait. Természetesen üzleti vállalkozás vagyunk, keresünk is rajta, de a tisztességesség határain belül, nem a vásárlóink kvázi átverésével és felspanolásával.
Elérhető prémium kollagént mindenki számára!:)